Ha az vagy amit megeszel, tudom, mi nem akarok lenni!

Amit ettem, de tiltólistára tettem!

 

Azt tartja a mondás, hogy az vagy amit megeszel. Ha ez így van, akkor van pár dolog, ami biztosan nem szeretnék lenni.

A következő helyeket alapból tiltólistára tettem, így ezeket a helyeket messzire kerülöm az egész országban.

 

 

McDonald's

resize.jpg

Aki egyszer is látta a Super Size Me-t, az egy percig sem gondolkozik rajta, hogy miért került nálam ez a hely tiltólistára. Bevallom, régebben jártam mekibe, de aztán felnőttem és rájöttem, hogy nemhogy nem menő, de egyenesen borzasztó. A kajáknak hányás mellékízük van, felpuffaszt, utána meg fél óra múlva éhes leszel. Szóval, nem pálya!

 

Burger King

burger-king_murder-king.jpg

A szitu ugyanaz mint a nagy testvér mekinél. Junk food, mirelit alapanyagból. Zero tápérték, 100% szemét. 

 

Gyros / Kebab büfé

tog.png

Ha valaki szereti a rozsdás betonkeverőben készült gyrost, egérszaros pitában, akkor kedves egészségre. Én inkább kihagyom. Az ilyen ótvar helyekkel tele van a város (meg a fél ország). Az alapvető probléma ezekkel a teljesen más kultúrát képviselő helyekkel, hogy az élelmiszer-higiéniához is teljesen más a viszonyuk, mint ami nálunk megszokott, A vendéglátásban amúgy sem ritka a trükközés, de valahogy ezek a közel- és távolkeleti éttermek mindig überelni tudják a többit. A közel-keleten járva láttam már a 35 fokos hőségben a napra kilógatott húst árulni a piacon, amin legyek tömkelege lakmározott. Ott ez teljesen normális, nálunk szerencsére nem.

 

Kínai gyorsbüfé

img_5385.jpg

A szitu hasonló mit a fenti esetben. Tucatszám kerülnek be a híradásokba a kínai éttermek, ahol az élelmiszerbiztonságot még hírből sem ismerik. Például mint ebben a cikkben. Mondjuk, mit várhatunk azoktól akik varangyot, kutyát és 100 napos tojást esznek? Alapvetően magával a kínai kajával nem lenne gond, feltéve ha nem az előbb felsorolt alapanyagokból készül, viszont a körülmények sokat rontanak a helyzeten. Egyébként meg minden élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos visszaélést a legsúlyosabb büntetőjogi kategórába kéne emelni, hiszen emberek egészségével, sőt életével játszanak.

 

A végére pedig álljon itt egy pozitív példa is.

 

Például lángost csak egy helyen eszem a városban, mert tudom, hogy ott mindig friss és finom. Nem hiába kígyózik a sor délidőben a Flórián téri aluljróban a lángosos előtt.

 

Te melyik helyeket kerülöd, és mik a kedvenc helyeid?