Hogyan ne legyél bunkó a repülőn

airplane-seats-1280x720.jpg

Utazás közben sokszor jön elő az emberből „az állat” és valahogy kevésbé toleránsak mások, utastársak, személyzet, stb.. iránt. Sok módja van annak, hogy valaki magára ragassza a „bunkó utas” jelzőt, kezdve a biztonsági előírások be nem tartásától, majd a személyzettel ezen való hisztizéstől, a repülőn való teljes lerészegedésig. A sort még folytathatnám, de akkor nem cikket, hanem könyvet kéne írni.

Tény, hogy sok ember van, sorba kell állni, megtiltanak egy csomó mindent, de a repülővel való utazás ezzel jár, ezt illik megérteni és elfogadni, amikor az ember arra adja a fejét, hogy a közlekedésnek ezt a módját választja.

A diszkont légitársaságok legjobb döntése volt, hogy végre náluk is fix ülőhelyeket kapnak az utasok, sőt felárért már a foglaláskor megválaszthatják, hogy hová akarnak ülni. Emlékezetes pillanatok voltak azt látni, amikor még nem így működött a dolog és az utasok egymást taposva rohantak a gépre, hogy a kényelmesebb helyeket ők foglalhassák el, gyereket, öreget félrelökve, mint egy birkacsorda. Aztán persze megkezdődött a harc a gépen a jó helyekért, a csomagok, teszkós szatyrok ide-oda tuszkolása, a karfákért való küzdelem, stb…

Az összes hasonló jelenséggel sajnos nem tudunk egy cikkben foglalkozni, bár lehet, hogy érdemes lenne, így most egy témával, a karfák használatával szeretnék foglalkozni. Egy átlagos repülőn 3 üléses széksorok vannak többnyire, ahol viszont 4 kartámasz van. Ahhoz, hogy az ezzel kapcsolatos vitákat elkerüljük érdemes tudni, hogy mi az illem ebben az esetben. Ki melyik karfa használatára jogosult.

Ablak melletti utas:

Az ablak melletti utas „jussa” a kilátás, valamint egy darab kartámasz, az amelyik az ablak felőli oldalon van.

 plane-window_seat.jpg

Középső utas:

Mivel ő a szalámi a szendvicsben, és sem jó kilátás, sem nagyobb lábtér nem jut neki, így az ő „vigaszdíja” a két középső kartámasz.

plane-middle_seat.jpg

Folyosó felőli utas:

A Folyosó felőli utas luxusa az, hogy az egyik lábát akár még ki is nyújthatja, már amikor nincs forgalom a folyosón, és övé a folyosó felőli kartámasz.

plane-aisle_seat.jpg

A dolog pofonegyszerűnek és egyértelműnek tűnik, valahogy mégis sokszor megy a könyök lökdösés, a karfák megszerzéséért. Remélhetőleg ezután nem fog.